Thursday 28 July 2011

Cinta Rakan Karib (5)

Cinta ? wat nape kite disayangi oleh seseorang itu kalau die x ikhlas langsung mencintai kite.Baik kite mati jer.Perasaan die nok orang jage sangat tapi aku sape yang jage perasaan?Baik x payoh lagi la hidup macam ni.Hidup kite bukan bergantung pade cinte ataupun seseorang.Ie bergantung pade diri kite kan?Kalau rase sakit hti cintekan orang itu,lupekan die.Kalau rase xkan dapat cinte die,lupekanlah die buat selame-lamenyer.Memang susoh untuk melupekan seseorang itu tapi kalau kite berusehe,tawakal dan berdoa pada Allah,kite xkan cintekan die lagi.Jodoh di tangan Allah,bukan die tangan kite.Jadi kalau seseorang itu suruh lupekan die,sebaiknyer kite lupekan saje die.Mungkin itu kehendak die dan jalan terbaik untuk diri kite dan die.Tapi kalau rase perit xdok orang yang kite cintai,sebaikyer carilah orang lain.Tak payah nak memakse orang yang kite cintai.Ie akan menyakitkan hati kite.Janganlah sakitkan hati sendiri sebab itu seperti kite orang yang bodoh.BODOH.Maaf kalau perkataan x brpe menyenangkan.Yang paling aku x suke tentang orang lelaki ialah cemburu.Bkpelah perkataan tu wujud?Bile aq cemburu,x seteruk macam die k ! Asyik2 kne ni la , tu la.Bosan aku macam ni.Se lagi ngajuk , erghh.Yela sangat tu , macam orang laki x pernoh ngajuk an ? Beribu-ribu kali.Bile aku dah bosan , macam ni lah dibuatnye tapi kan ak paling x suke diperhatikan.Just that , to boys this all ur bad that i hate ! Gamba kat bawah ni aku buang cinte ! I hate love !


p/s : just a story



No comments:

Post a Comment