Sunday 3 July 2011

Cinta Rakan Karib (2)

Orang yang telah curi hati aku ialah orang yang aku benci dulu . Dop tahu nok kate gane tapi tibe2 jerp hati aku ni semakin lame semakin dop ahu la nok kate gane . Aku dah jatuh cinte kut . Dulu boleh kate macam 'anjing dengan kucing' tapi sekarang macam 'isi dengan kuku' . Dop leh renggang langsung . Ade ah seorang kawan aku kate baik pilih orang ni daripade pilih si die dengan si die . Aku tanye la sebab ape . Die kate lame2 aku akan tahu sendiri . Aku ni dop pandai dalam bab cinte tapi aku yakin mende yang dikatekan kawan aku tuh betul . Dop ahu la betul ke dop . Tapi ape salohnyer kalau aku mencube . Mencube lebih baik daripade dop wat nape kan ? Cakap pasal orang yang telah curi hati aku , die tu dah banyak kali tolong aku mase aku dalam kesusahan , mase aku lemas dalam sungai , die yang tolong aku . Kalau dop , mati doh aku sekarang ni . Nok ucap terime kasih ke die , malu . Tapi nok wat gane , nok balas jase die pun , aku dop pandai . Tapi dakpe , nanti bile die susoh , InshaAllah , aku akan bantu die . Name orang tuh , dop payoh ngade nok tahu .  X dop perasaan cinte dalam hatiku sekarang dan aku langsung tak mahu perasaan cinte itu wujud dalam hatiku .  Yang pasti , dielah kawan baikku .


p/s : just a story

No comments:

Post a Comment