Thursday 4 August 2011

Cinta Rakan Karib (6)

Cinte ? IHATELOVEVERYMUCHYOUKNOW ! Mungkin sbb aku terlalu menjadi fikiran negatif jadi macam ni lah jawabnye.Tapi itu lebih baik bagi aku.Kalau bagi die,who care ? Biar die lah nok wat gane2 pun.Ihatehimverymuch ! Serius aku benci die teramat sekarang walaupun bulan puase.Aku dop tahu bakpe aku benci sangat die sekarang.Mungkinn sebab die suke sakitkan hati aku sekarang.Nok wat gane kalau die dah ade orang lain.Dari dulu,impian aku cume nok tengok die dengan geng die bahagia.Tapi gini die wat aku ? Kfine,aku reda je dengan mereke.Tapi bile aku beri muke kat diorang,makin menjadi-jadi la diorang dan boleh dikatakan 'gewel'.Urgh,why this happen to me ? Aku cume nok mereke bahagie dengan orang yang mereke cintai bukannya jadi begini.Macam2 dah aku buat untuk diorang supaye mereke bahagie dengan pasangan mereke masing-2 tapi sumenyer sie-2.Aku berdoa supaya aku boleh keluarkan mereke dari masalah ni tapi aku boleh yang termasuk dalam masalah tu.Bertambah susoh aku nok selesaikan masalah ni.Bakpe mereke ni susoh sangat nok hidup aman dengan pasangan diorang ? Just hire me kay.Aku x kesah dengan diri aku.Asalkan tengok korang bahagie,aku dah cukup bahagie la.Jangan ingat aku sentiasa sedih jer.Kalau xdop korang,aku pasti jadi manusie paling sedih di atas muke bumi ni.Syukur pade korang la.Korang,aku harap sangat-2 korang bahagie tapi cume aku dop berani nok kate ke korang yang selame ni aku pendam perasaan nok jadi kawan karib korang tapi kene tunggu mase dulu.Masalahnye sekarang,kite sume dah berpecah belah dan bertamboh susoh aku nok kate ke korang.Korang kene tahu,aku sayang sangat korang sepenuh hati aku sebagai korang.Susoh ke korang nok faham situasi aku dulu yang terpakse lukekan hati aku sendiri untuk korang ?Susoh sangat ke ? Aku tahu korang sakit hati dengan perangai aku sekarang sebab aku sekarang macam bertambah jauh dari korang.Aku selalu jer hindarkan diri dari korang,x tegur korang pun kalau tegur pun,cakap mnde-2 yang x penting.Aku tahu korang x pernoh nok jadi kawan aku tapi xpe,aku x kesah langsung.Aku reda.Korang,aku dop tahu nok kabo gane ke korang supaya faham situasi aku.Bile aku cube nok rapat dengan korang dan fahami korang,korang selalu jer hindarkan diri aku.Bile aku dop layan korang,korang cari aku nok kawan tapi aku terpakse hindarkan diri supaye korang tahu perasaan aku selame ni bile korang hindarkan diri aku.Sebenornye,aku ade tulis surat untuk bagi ke korang tapi korang hindarkan diri dari aku jadi aku dop boleh bagi surat tu ke korang dan aku putus ase.Lebih baik aku simpan jer surat tu.Korang,kenape korang beruboh sekarang ? Why ? Aku doh banyok korbankan diri aku untuk korang tapi kenape korang dop sedo.Sedo lah ! Orang yang selalu memerhatikan korang dari jauh adelah aku ! Aku ! Bukan orang lain lagi.Aku dop pernoh kate perasaan aku ke orang lain.Mungkin mereke dop akan faham.Mereke dop akan pernoh faham.Korang,sedo lah.Cari pasangan masing-2 dan suruh mereke jadi teman hidup korang walaupun untuk sementare.Aku boleh tolong tapi korang macam dop pernoh nok hargai pertolongan aku.Korang,please.Aku doh banyok menderite untuk korang.Untuk orang yang pernah aku cintai,aku takkan pernah memaafkan diri ko sampai aku mati.Tipu ko x pernoh sayang die ! Dalam luar hati,memang ko cakap macam tu tapi sebenarnyer sebaliknye.Ko dop tahu orang yang aku pernoh rapat,bukan individu,mencintai ko setulus hati,sepenuh hatinye dan setie pade ko.Aku tahu ko sayang die sebenanrye.Ko dop boleh kate saloh kerane ie fakta dan kenyataan yang harus ko terime.Ko tahu dop,die sanggup lakukan ape saje untuk diri ko semate-mate.Ko dop pernoh tahu dan ko kate tipu ! Ko yang bodoh ! Aku yang benci ko dan anggap sebagai musuh ko suruh jadi pendamping hidup.Ko dop boleh tipu perasaan ko lagi.Lambat-laun ko akan bosan dengan aku jugak dan akan berpindah ke diri die atau die.Ko ni bodoh.Ko pilih aku yang selalu sakitkan hati aku.Padahal aku ni anggap ko musuh.MUSUH bukan kawan lagi.Baik ko pilih yang mencintai ko sepenuh hati dan yang sanggup lakukan ape saje untuk ko.Baru hidup ko bahagie.Sebenornye ko pun sayang die tapi xdop penunjuk lagi dan bukti yang ko sayang die sebab ni baru permulaan.Orang yang cintai ko sepenuh hati layak jadi pendamping hidup ko bukan aku la bodoh.Ko kalau hidup dengan aku takkan pernoh aman,aku akan buat hidup ko merane.Kalau ko hidup dengan aku,ko bukannye sayang aku tapi benci aku.Selalu jer buat aku sakit hati.Padahal ko ni selalu sakitkan hati aku.Ko ni bodoh ! Sebenarnye ko bukan sayangkan aku tapi bencikan aku dan anggap aku ni macam musuh ko.Eh,kalau kite jadi musuh,macam mane nak hidup bersame ? Ko ni degil.Pilih orang yang sayangkan ko bukannye aku.Mungkin nasib belum menyebelahi aku.Entah kenape aku cintai ko dulu.Mungkin aku patut lepaskan ko.Ini memang x adil bagi aku dan die.Dop adil kalau ko tanye die jer same ade die cintei ko ke x.Ko x pernah cube memahami aku.Dop pernoh langsung.Dan bile aku sedih,ko buat aku macam giler bukan tenangkan aku tapi ade si die yang buat aku bahagie.Aku lebih seronok dengan die berbanding ko.Aku benci ko ! Aku akui aku benci ko sangat-2 !
p/s : just a story

No comments:

Post a Comment